W ciągu ostatnich 10 lat LinkedIn stał się niezwykle wpływową platformą wśród profesjonalistów, firm i liderów reklamy. Zarówno firmy jak i freelancerzy korzystali z niej do zdobywania kontaktów, przyciągania klientów i promowania własnych usług i stron internetowych. Jednak korzystanie ze wszystkich funkcji portalu LinkedIn jest tak proste i przejrzyste jak mogłoby się wydawać. Różne funkcje strony mogą przyprawić o zawrót głowy, dlatego przedstawiamy najlepszy sposób na wypromowanie waszych postów na LinkedIn.
Atrakcyjny profil to podstawa
Najprostszą rzeczą aby zapewnić swoim postom wysoką oglądalność jest uatrakcyjnienie profilu. Regularne wpisy na profilu pomogą utrzymać zainteresowanie wśród oglądających. Każda aktualizacja powinna zawierać zdjęcie, bo to one generują ponad 90% ruchu więcej niż zwykłe wpisy. Dodawanie linków do wpisów i łączenie się z ludźmi z tej samej branży również jest bardzo ważne. Należy jednak pamiętać, żeby utrzymywać z kontaktami prawdziwą więź – wypowiadać się w dyskusjach, rzeczowo odpowiadać na pytania i pomagać rozwiązywać problemy. Dzięki temu wpisy mają większą szansę na polubienie i dalszą promocję.
Artykuł a wpis
Ważne jest aby nie mylić pojęć artykułu i wpisu, ponieważ LinkedIn pozwala na publikowanie obu z Twojego profilu. Aktualizacja profilu powinna być krótka, skupiająca się na nowościach i powinna zawierać linki i zdjęcia. Z kolei artykuł to przynajmniej 400 słów (lub ponad 2000 znaków) i powinien zawierać profesjonalną wiedzę lub odpowiedź na konkretne pytanie. Niestety jak czytamy w pomocy portalu LinkedIn “Publikowanie nie jest dostępne w niektórych lokalizacjach geograficznych w tej chwili.” i tak dotyczy to Polski. Możemy jedynie liczyć na to, że ta opcja wkrótce będzie dostępna również u nas.
Dołącz do grupy
Skorzystaj z grup LinkedIn, które działają bardzo podobnie do grup na Facebooku. Dołącz do grupy, która odpowiada profilowi Twojego przedsiębiorstwa lub usług, które oferujesz i dołącz do rozmowy. Po pewnym czasie możesz zacząć promować swoje wpisy, jednak nie zalecane jest robienie tego częściej niż dwa razy w miesiącu, a nawet wtedy powinno to być tylko jako nawiązanie do tematu rozmowy. Nie wykorzystuj grup jedynie do podniesienia oglądalności swoich wpisów, bierz czynny udział w rozmowach i promuj również artykuły innych.
Wykup płatne reklamy i wykorzystaj media społecznościowe
Jeśli chcesz dotrzeć do jeszcze większego grona odbiorców LinkedIn oferuje płatne reklamy. Wpisy o firmie i artykuły mogą być sponsorowane. Aby zwiększyć swoje szanse pamiętaj o przyciągających wzrok zdjęciach oraz krótkich i prostych opisach. Niestety promowanie nie należy do najtańszych – może sięgać od kilku do nawet kilkunastu złotych za kliknięcie.
Świetnym sposobem na wypromowanie wpisów, zarówno aktualizacji jak i artykułów jest podzielenie się nimi na innych mediach społecznościowych. Portal LinkedIn pozwala na szybkie udostępnienie wpisów na Facebooku i Twitterze za pomocą wtyczek.
Najnowsze komentarze