Nie chcesz wprowadzać swojego hasła konta Microsoft za każdym razem gdy logujesz się na swój komputer lub laptop? Ten krótki poradnik pokaże Ci jak wyłączyć tą funkcję w Windowsie 10.

Jednym z powodów dla których tablety stały się tak popularne jest fakt, że są zawsze włączone – nie trzeba czekać aż Windows się załaduję, nie trzeba się logować za każdym razem gdy chcesz go użyć. No cóż tablety są świetne ale zależnie od sytuacji czasami po prostu potrzebujesz laptopa lub komputer stacjonarny. Chcesz aby załadował się szybko – to nie jest przecież wygórowane wymaganie.

Prędkość ma znaczenie

Pierwszym krokiem do zwiększenia szybkości ładowania systemu Windows jest usunięcie niepotrzebnym programów, które z systemem startują. Drugim krokiem – tylko jeśli jesteś pewien, że komputer nie wpadnie w niepowołane ręce – jest usunięcie dodatkowego kroku, czyli potrzeby podawania hasła do konta Windows.

Wyłączenie logowania z hasłem – krok po kroku

Usunięcie potrzeby logowania z hasłem jest banalnie proste i wymaga tylko odhaczenia jednego pola w Ustawieniach kont użytkowników.

1. Wciśnij klawisz Windows+R lub wyszukaj i uruchom “Uruchom”

2. Wpisz netplwiz i kliknij OK

3. Zaznacz konto i odhacz opcję “Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło”

4. Wpisz swój login, hasło i powtórz hasło

5. Kliknij OK i zrestartuj komputer

Od teraz nie musisz się logować z hasłem za każdym razem gdy włączasz komputer.